söndag 23 november 2014

KAL-förberedelser, provlapp stickad

Provlappen är stickad och den ville bli stor!

Trodde att jag stickade den i svart garn men upptäckte att den är mörkt blå när jag tog fram den till fönstret för fotografering. Så här ser den ut, och ja, visst har jag funderat på om det skall bli lite flätor.

Provlappen är blockad och jag har ofrivilligt sträckt ut den lite mer på ett ställe och lite mindre på ett annat. Detta resulterade i en masktäthet på 21,5 alt 26 maskor per 10 cm!




2 kommentarer:

  1. Hur tänker du då göra, ta ett medelvärde? :) Eller den mindre då du inte dragit i den? Fina flätor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle räknat på 26 m per 10 cm. Det andra värdet kändes inte korrekt och inser att jag får vara mer försiktig med våta plagg. Nu håller jag på att sticka en provlapp till :-) Nu tänker jag att det skall bli en v-ringad tröja som skall stickas runt.

      Radera