onsdag 6 maj 2015

Shetlandströja påbörjad


Jag hade tänkt att få till avmaskningen på cowlen jag bloggade häromdagen men det är ju så mycket roligare att sticka vidare på shetlandströjan till 8-åriga barnbarnet.

Det här mönstret har jag gillat i hur många år som helst men äntligen fick jag, tack vare ett inlägg i facebookgruppen "Online Stickcafé", inspiration och en liten knuff att gå till handling. Så mycket inspiration jag fått i den gruppen, mycket inspiration och mycket glädje.

Jag har varit sjuk i många år nu, tänk vilken underbar tröst stickningen har varit.

#rensairöran
3, 4, 5 och 6 maj, skall alltså ha ytterligare 18 saker att slänga.

2 små termosar åker ut (inköpt 2 st nya från klean kanteen)
1 liten stekpanna som inte är plan

Lite skräp som blivit liggandes i bagageluckan, bilen är också på väg att flytta från mig
2 uttjänta paraplyer
1 kudde
1 hjälm
1 taxikarta
5 gamla cd-skivor
2 burkar där parkeringspengar legat
1 överdel till äldre symaskin i hårdplast, trasig
1 plastförpackning till mitt blockningspussel, trasigt
1 nyckelring






3 kommentarer:

  1. Hej! Vad heter mönstret? Det är jättefint!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad heter mönstret? Det är jättefint!

    SvaraRadera
  3. Jag använde en beskrivning från Svarta Fåret nr 1888 men ändrade lite i färgställningen. Mönstret är klassiskt och ursnyggt, det tycker jag också 😀

    SvaraRadera