söndag 3 maj 2015

3 Color Cashmere Cowl

Inspirerad av #rensairöran började jag fundera på om jag skulle passa på att ta tag i de UFO:s jag har.
Min version av 3 color cashmere cowl är stickad i tunt cashmeregarn på kon (syns lite på bilden). Jag har stickat med dubbelt garn och jag har endast avmaskningen kvar att göra. Men den är krånglig!

Av någon anledning som jag inte kommer ihåg just nu fick jag för mig att jag skulle prova något jag aldrig gjort förut, en slags avmaskning som heter "turbular cast off".

Jag följde instruktionerna här och har kommit till själva avmaskningsvarvet som skall göras med "grafting". Här stötte jag på patrull, känns som om koncentrationen måste vara på topp.




#rensairöran
1 och 2 maj = 3 par byxor till närmaste klädinsamling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar